Komentáre, informácie, kritiky

Recenzia: Zastavte Dubčeka!

on . Posted in Komentáre, informácie, kritiky

Jozef Banáš patří k významným slovenským prozaikům a dramatikům. Mimo to je také diplomat a politik. Narodil se v roce 1948 v Bratislavě a v současné době je ženatý a má dvě dcery. Jedna z nich je známou slovenskou moderátorkou. Jozef Banáš v roce 1972 absolvoval Vysokou školu ekonomickou v Bratislavě, a to konkrétně obor zahraniční obchod. Má za sebou již dlouhou, nejen politickou kariéru. Na svém kontě má také hned několik televizních scénářů, jeden film a dvě divadelní hry. Jedna z jeho povídek, kterým se začal věnovat v 70. letech, se později stala také námětem pro úspěšný film, který získal druhou cenu na filmovém festivalu v Portugalsku.

V českých knihkupectvích lze od Jozefa Banáše najít hned dvě knihy. První z nich se jmenuje Zóna nadšení a byla vydána již v roce 2009 vydavatelstvím Knižní klub. Nyní, tedy v září roku 2011, vydává vydavatelství Universum knihu druhou, která nese název Zastavte Dubčeka!. Tato tvorba spadá do kategorie odborné literatury se zaměřením na hospodářství a politiku. Příznivci tohoto žánru a autora se mohou těšit na celých 360 stran textu.

Jak už sám název knihy napovídá, kniha popisuje příběh nejznámějšího československého politika našich moderních dějin. Jozef Banáš v této knize podává ucelený obraz nejen politické situace, ale také situace společenské. Tato kniha vytváří lidský portrét slovenského politika Dubčeka. Kniha popisuje roky, kdy se ujímaly myšlenky socialismu. Příběh začíná ve chvíli, kdy rodiče Alexandra Dubčeka pobývají v USA a poté se vrací zpět do Československé republiky, pokračuje narozením Dubčeka a líčením jeho dětství. V knize lze najít jak popis jeho pozdější politické kariéry, tak jeho odstavení a následný krátký návrat do politiky po roce 1989. Jozef Banáš celou knihu zakončuje smrtí Dubčeka a zamýšlí se také nad možnými příčinami jeho úmrtí.

Zdroj: Beletrie.eu

Copyright © 2012 Jozef Banáš   |   Tvorba-webov.sk